ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

 

A teaverzum.hu webshopot az OTC Medical Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 6723 Szeged, Gál utca 15. 1/2., Cg.: 06-09-011335, adószám: 13525675-2-06., bankszámla szám: 14100282-90607449-01000002), továbbiakban Üzemeltető üzemelteti.

Áruházunkban nem csak regisztrált vásárlók vásárolhatnak. A vásárlás feltétele, hogy a vásárló elfogadja a vásárlási feltételeket és az adatvédelmi szabályzatot.

Kérjük a regisztráció megkezdése előtt figyelmesen olvassa el Általános Szerződési Feltételeinket!

 

Regisztráció:

Oldalunkon csak nagykorú magyar állampolgárok (magánszemélyek, egyéni vállalkozók) és Magyarországon bejegyzett vagy Magyarországon székhellyel, telephellyel, fiókteleppel rendelkező gazdasági társaságok és vállalkozások vásárolhatnak.

A regisztráció a regisztrálni kívánt e-mail cím és egy legalább közepes erősségű jelszó megadásával kezdődik. Ezt követően tudja megadni a Szállítási és Számlázási címeket, lehetőség van továbbá jelszavának és felhasználói adatainak módosítására. A regisztráció során megadott adatok valódiságáért a vásárló felelősséggel tartozik. Üzemeltető a hibásan vagy valótlanul közölt adatokból eredő, a vásárlót vagy harmadik személyt erő kárért nem felel. A vásárló köteles megtéríteni az áruháznak okozott kárt, amely a hibásan vagy a valóságnak nem megfelelően szolgáltatott adatokból ered.

Üzemeltető jogosult egyoldalúan megszüntetni azt a regisztrációt, amely nyilvánvalóan valótlan adatokat tartalmaz, továbbá jogosult korlátozni vagy megtagadni a szolgáltatáshoz történő hozzáférést azon felhasználóval szemben, aki több alkalommal vagy valótlan adatokkal regisztrált. Üzemeltető jogosult a teljesítés előtt külön megerősítést kérni olyan vásárlás esetén, amikor a vásárló által megadott adatok valódisága tekintetében okszerű kétség merül fel.

A Felhasználó kötelezettsége a regisztrációs űrlapon feltüntetett adatokban bekövetkezett változásokat a változás bekövetkezését követően haladéktalanul módosítani a fiókjában. Ezen kötelezettség elmulasztásából eredő károkért a felhasználó felelősséggel tartozik.

Felhasználók kötelesek az Üzemeltetőt haladéktalanul tájékoztatni fiókjuk bármilyen jogosulatlan felhasználásáról vagy bármilyen egyéb a biztonságot sértő eseményről.

Az Üzemeltető nem vállal felelősséget a felhasználói jelszavak vagy fiókok a Felhasználók tudtával, vagy tudta nélküli illetéktelen használatából eredő károkért. A Felhasználó ugyanakkor felelősséggel tartozik a saját jelszavának vagy fiókjának illetéktelen használatával az Üzemeltetőnek vagy bármely harmadik személynek okozott károkért. Azt a személyt, aki regisztrált felhasználónév és megfelelő belépési jelszó használatával köt szerződést a webáruházban, azt arra jogosultnak tekintjük. Az ellenkező bizonyítása a Felhasználót, vásárlót terheli.

A regisztrációt követően Üzemeltető a Felhasználó e-mail címére e-mailt küld a regisztráció során megadott adatokkal.

 

VÁSÁRLÓI TÁJÉKOZTATÓ

 

Vásárlás:

A Vásárlóként a honlapunkon feltüntetett áruk közül rendelhet egyszerre akár több terméket is.

A vásárlás lebonyolításához „Vásárlás menete” menüpontunkban talál útmutatót.

A szerződés tárgyának, az árunak a jellemző tulajdonságai az áru adatlapján találhatók. Az ismertetők esetleges pontatlanságáért nem vállalunk felelősséget, a feltüntetett képek helyenként csak illusztrációk.

A termékek mellett feltüntetett árak bruttó darabárak, melyek a házhozszállítás költségét nem tartalmazzák.

A kiválasztott áruk házhozszállításához futárszolgálat közreműködését vesszük igénybe. A termék házhozszállításának költségéről az alábbiakban tájékozódhat.

 

SZÁLLÍTÁS ÉS KÉZBESÍTÉS

GLS futárszolgálat (háztól-házig szolgáltatás):

A GLS futárszolgálat munkatársa a rendelésben megadott címre kézbesíti a csomagot munkanapokon 8.00 – 17.00 között. Ingyenes másodszori kézbesítési kísérlettel, ha a címzettet nem sikerül elérnie.

GLS CsomagPont:

270 településen több mint 650 átvevőhely!

Megrendelése a kiválasztott GLS CsomagPontba kerül kiszállításra, ahol 24 órán belül átveheti a megrendelését. A GLS SMS-ben küld tájékoztatást, ha az árut kiszállították a kiválasztott GLS CsomagPontba. A küldemény átvételére érvényes személyi okmány bemutatásával 5 munkanap áll rendelkezésre. Utánvét fizetési lehetőség minden átvételi ponton megoldott, több üzletben bankkártyát is elfogadnak. A második és negyedik munkanapon ismételt értesítőt (e-mailt) küld a GLS, ha az áru még a GLS CsomagPontban van.

GLS Csomagautomatába történő feladás esetén a feladható maximális csomag mérete: 42 cm magas * 51 cm mély* 39 cm széles. Előzetesen kifizetett megrendelés esetén!

Csomagpontok listája: https://gls-group.eu/HU/hu/depo-gls-csomagpont-kereses.

 

A megrendelt termék feladása a rendelés vételárának előzetes kiegyenlítése esetén történik meg, kivéve az utánvétes fizetésnél. Átutalási határidő: e-mail értesítés alapján. Amennyiben az összeg átutalása a megadott határidőig nem történik meg, úgy tekintjük, hogy a szerződéstől eláll.

A megrendelt termék a vételár megfizetését követő 2 munkanapon belül kerül átadásra a futárnak. A hibásan megadott szállítási címből eredő késedelemért felelősséget nem vállalunk, továbbá a hibásan megadott címből eredő kárt a Vásárló köteles megtéríteni.

Amennyiben a megrendelt termék nem áll rendelkezésünkre vagy 2 munkanapon belül nem tudjuk szállítani, úgy haladéktalanul felvesszük a kapcsolatot Önnel a regisztráció során megadott e-mail címen vagy telefonszámon annak érdekében, hogy megfelelő helyettesítő terméket kínáljunk fel, illetve más teljesítési határidőt ajánlhassunk fel.

A termékről és a futárszolgálat esetleges igénybevételéről a számla a csomagban található.

 

SZÁLLÍTÁSI KÖLTSÉG

  • 10.000,- Ft-ig 999,- Ft/csomag
  • 10.001,- Ft-tól INGYENES

Az értékhatárba nem tartozik bele a szállítási költség!

Amennyiben rendelése a futárszolgálatnak átadásra került, egy értesítő e-mailt fog kapni, melyben jelezzük ezt. Ez az üzenet tartalmazni fogja a csomagszámot, a fizetendő végösszeget, amennyiben utánvéttel kérte a kiszállítást.

A csomagszámot a https://gls-group.eu/HU/hu/csomagkovetes oldalon beírva pontosan tud informálódni, mikor is kapja meg a csomagot.

 

FIZETÉS

A teaverzum webshop oldalán az alábbi fizetési lehetőségek közül választhat:

Utánvétel: a termék árát és az esetleges szállítási költséget a futárnak kell készpénzben kifizetned. Kérjük az összeg pontos kikészítését, mert nem mindegyik futár rendelkezik megfelelő mennyiségű váltópénzzel.

Előre utalás: ebben az esetben a termék árát és az esetleges szállítási költséget átutalással egyenlítheti ki. Fontos, hogy csak azután utaljon pénzt, miután elküldtük az utaláshoz szükséges adatokat, számlaszámot!

Online bankkártyával: ebben az esetben online, bankkártyával fizetheti a megrendelés feladásakor.

 

ELÁLLÁSI JOG

 

Elállási jog:

A webáruház igénybevételével történő vásárlás távollévők között kötött szerződésnek minősül, amelyre a távollévők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet rendelkezései az irányadóak.

A fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indoklás nélkül elállhat.

A fogyasztó az elállási jogát termék értékesítésére irányuló szerződés esetén a termék kézhezvételének napjától, ha eddig az időpontig nem kapta meg az írásbeli megerősítést, akkor annak kézhezvételétől számított nyolc munkanap elteltéig, de legfeljebb azonban a termék kézhezvételének napjától számított három hónap elteltéig gyakorolhatja.

Ha az írásbeli megerősítés kézhezvételére, termék értékesítésére irányuló szerződés esetén, a termék kézhezvételének napjától számított három hónapon belül kerül sor, ettől az időponttól számított nyolc munkanap elteltéig a fogyasztó akkor is elállhat, ha a termék kézhezvételétől számított három hónapból kevesebb, mint nyolc munkanap van hátra.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi.

Érvényesen közölt elállás esetén Üzemeltető köteles a Vásárló által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni.

A Vásárló viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költséget, a Vásárlót ezen felül további 1.490,- Ft egyéb költség terheli. Üzemeltető azonban követelheti a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.

Ha a termék árát vagy a szolgáltatás díját részben vagy egészben a vállalkozás által nyújtott kölcsön [a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 2. § o) pontja] fedezi, a fogyasztó elállási jogának gyakorlása a fogyasztási kölcsönszerződést is felbontja.

A fogyasztó a vállalkozásnak a fogyasztási kölcsönszerződés felbontásából eredő kárát nem köteles megtéríteni, és tőle kamat vagy egyéb költség sem követelhető. A vállalkozás azonban követelheti a fogyasztótól a kölcsönszerződés megkötéséből eredő kárának megtérítését, feltéve, hogy a kölcsönszerződésben ezt a kár elemeinek és összegszerűségének meghatározásával kifejezetten kikötötte, és a 17/1999. Korm. rendelet 3. § szerinti tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

Az előző két bekezdésben foglaltakat kell megfelelően alkalmazni, ha a termék árát vagy a szolgáltatás díját részben vagy egészben harmadik személy által nyújtott fogyasztási kölcsön (a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 1996. évi CXII. törvény 2. számú melléklete III. 5. pont) fedezi, feltéve, hogy a fogyasztási kölcsönszerződés a pénzügyi intézmény és az értékesítő előzetes megállapodásán alapul. A vállalkozás köteles a fogyasztó elállásáról a pénzügyi intézményt haladéktalanul értesíteni.

Ha a vállalkozás a szerződésben meghatározott módon helyettesítő termékkel, illetve szolgáltatással teljesít, az elállási jog gyakorlása folytán a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek az értékesítőt terhelik. A költségek viseléséről, valamint a megfelelően helyettesítő termékkel, illetve szolgáltatással történő teljesítésről a vállalkozás egyértelműen és pontosan köteles a fogyasztót tájékoztatni.

A felek eltérő megállapodása hiányában a fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogot:

  • szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés esetében, ha az elállási határidő lejárta előtt a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó beleegyezésével megkezdte;
  • olyan termék értékesítése, illetve szolgáltatás nyújtása esetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac értékesítő által nem irányítható ingadozásától függ;
  • olyan termék értékesítése esetében, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza vagy gyorsan romlandó;
  • hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépi szoftver példányára vonatkozó szerződés esetében, ha a csomagolást a fogyasztó felbontotta;
  • hírlap, folyóirat és időszaki lap terjesztésére vonatkozó szerződés esetében;
  • szerencsejáték-szerződés esetében.

 

Vásárló az elállási jogát írásban, AJÁNLOTT, TÉRTIVEVÉNYES levélben érvényesítheti. Visszaküldés címe: NatúrPont Gyógyászati és Biobolt, 6720 Szeged – Somogyi u. 16. Elállás esetén Vásárló az elállási nyilatkozat mellett a termékről kapott számlát is köteles visszaküldeni, a visszaküldéssel kapcsolatos költségek Vásárlót terhelik.

Az elállás a szerződést felbontja, azaz a szerződés a megkötésének időpontjára visszamenő hatállyal szűnik meg, amely esetben a Feleket az eredeti állapot helyreállításának kötelezettsége terheli.

Elállás esetén a visszaküldött árut Üzemeltető jogosult szemléztetni, amelyről jegyzőkönyvet vetet fel. Amennyiben az áru az eredeti állapotában és csomagolásban kerül visszaküldésre Üzemeltetőnek, úgy az áru ellenértékét (amelybe a korábban esetlegesen kifizetett szállítási költség nem tartozik bele) Üzemeltető haladéktalanul, de legkésőbb 30 naptári napon belül a Vásárló által megjelölt bankszámlára visszautalja.

 

  1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet a vásárló a kellékszavatossági jogával?

A vásárló a teaverzum.hu hibás teljesítése esetén az Üzemeltetővel szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv (Ptk.) szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg a vásárlót kellékszavatossági igénye alapján?

A vásárló – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül avásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Üzemeltető számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Üzemeltető költségére a vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Üzemeltető adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti a vásárló a kellékszavatossági igényét?

A vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

A vásárló az Üzemeltetővel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a vásárló igazolja, hogy a terméket az Üzemeltetőtől vásárolta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a vásárló köteles bizonyítani, hogy a vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

  1. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet a vásárló a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén a vásárló – választása szerint – az 1. pontban meghatározott kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg a vásárlót termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként a vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti a vásárló termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét a vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy az Üzemeltetővel szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a vásárlónak kell bizonyítania.

A gyártó illetve az Üzemeltető, mint forgalmazó milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó illetve az Üzemeltető, mint forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak illetve az Üzemeltetőnek, mint forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Üzemeltető a nála bejelentett kellék- és termékszavatossági igényekről jegyzőkönyvet vesz fel a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet szerint. Üzemeltető törekszik arra, hogy a szavatossági igényeknek 15 napon belül eleget tegyen.

  1. Jótállás

Üzemeltető sem jogszabály sem szerződés alapján nem köteles jótállásra.

  • Alkalmazandó jog és vitarendezés

A jelen ÁSZF-re, annak tárgyára és értelmezésére (valamint a szerződésen kívüli jogviták és követelések rendezésére) a magyar jogszabályok az irányadók. A felek elfogadják a magyar bíróságok kizárólagos joghatóságát.

Az Üzemeltetőre nem vonatkozik semmilyen speciális, kötelezően alkalmazandó peren kívüli panaszkezelési mód vagy vitarendezési mechanizmus (a békéltető testület eljárásán kívül) sem jogszabály, sem az Üzemeltető döntése alapján. Jogvita esetén a vásárló az illetékes békéltető testülethez fordulhat. A békéltető testülethez fordulás és a békéltető testület eljárásának szabályait a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 18-37/A. § bekezdése tartalmazza részletesen.

Az illetékes békéltető testület: Csongrád Megyei Békéltető Testület:

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Kamarai kapcsolattartó: Jerney Zoltán
Telefon: +36-62/554-250/118
Fax: +36-62/426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu